Gebruik maken van Dropshipping

Tegenwoordig kiezen steeds meer (startende) webwinkeliers voor het gebruik van een dropship leverancier. Doordat het vaak veel voordelen biedt en het belangrijkste voordeel is dat er geen investering nodig is in voorraad.

Voorbeeld
Als we de webwinkel willen vullen met een eigen voorraad van 100 artikelen, deze 12 stuks diep inkopen (dus 1200 artikelen) met een gemiddelde inkoopprijs van €5,- zit je al snel op een investering van €2400,-

Deze investering spaar je dus uit als je gebruik maakt van een dropship leverancier.

Voordelen- en nadelen

We zullen de voor- en nadelen van dropshipping even onder elkaar zetten om tot een goed  vergelijk te komen.

De Voordelen
Het verzenden via dropshipping heeft ook voordelen:

▪ Meeprofiteren van de vaak “lage” verzendkosten.
▪ Per stuk inkopen
▪ Grotere collectie en grotere voorraden.
▪ Geen extra kosten aan verpakken en verzenden.
▪ Geen extra tijd aan verpakken en verzenden.

De Nadelen
Naast bovengenoemde voordelen zijn er natuurlijk ook nadelen van dropshipping:

▪ Geen zicht op voorraden
▪ Geen inkoopvoordeel

Eerste maken we de keuze uit de leverancier, daarna gaan we kijken welke betaal methodes we implementeren in de webwinkel!

Thema door Anders Norén