Zoekmachine Marketing

Adverteren is een belangrijke tool voor webwinkels en websites. Wat is nu nog makkelijker dan het klikken op een link waarbij je direct wordt doorgeleid naar een website. Als je een link in een tijdschrift of iets dergelijks ziet staan, dien je eerst je computer erbij te nemen.

Omdat (potentiële) klanten toch al op het internet zitten en middels zoekmachines hun weg banen in het WWW is zoekmachine marketing bij uitstek een goede tool om je naamsbekendheid en je verkopen te beoverderen.

Iedereen maakt tenslotte gebruik van zoekmachines. En als de (potentiële) klant via de zoekmachine opzoek is naar een artikel en dit ingeeft in de zoekfunctie is het belangrijk dat je webwinkel op de eerste op op z’n minst tweede pagina van de zoekmachine resultaten terecht komt.

Zoekmachine Netwerken

Bij zoekmachine marketing gaat het natuulijk om het aantal zoekopdrachten binnen de zoekmachine. Hierbij is dan van belang welke zoekwoorden worden gezocht en de kosten lopen op naarmate er op populaire zoekwoorden meer adverteerders zijn.

Voor de 4 in Nederland populairste zoekmachines zijn maar twee adverteerders:

Google Adwords
De meest gebruikte zoekmachine blijft nog steeds Google. Advertertenties van adwords verschijnen ook op de grootste Nederlandse zoekmachine Ilse.nl en de in opkomst zijnde FireFox Search.
adwords.google.nl

Yahoo Search Marketing
Adverteren op de zoekmachines van Mircosoft. Hieronder vallen de nieuwe zoekmachine Bing.nl en Yahoo.nl
searchmarketing.yahoo.com

Naast zoekmachine marketing kun je natuurlijk ook gebruik maken van affiliate marketing.

Thema door Anders Norén